zondag 21 juni 2015

New job

"Hey, hoe bevalt het bij je nieuwe baan?"

"Ja goed!"

"Wat ging je daar ook al weer doen?"

"Nou... ik ben aangenomen op de functie Management Assistent.."

"Oke, en wat houdt dat in?"

"Uhhh...."


Zo gingen mijn meeste gesprekken in/na mijn eerste week bij mijn nieuwe werk.
Het grappige is namelijk dat is gesolliciteerd heb op de functie Management Assistent bij 1 van de 3 dochterbedrijven van de overkoepelende holding en dat ze tijdens het eerste gesprek al aangaven dat het goed zou kunnen dat mijn taken-pakketje nog wat zou gaan veranderen en dat het ook goed mogelijk zou zijn dat ik wellicht niet (alleen) bij dat ene dochterbedrijf zou komen te werken. Of ik daar een probleem mee had.

Hierdoor had ik mijn verwachtingen niet heel scherp op mijn netvlies staan toen ik begon en ik kon mensen ook niet zo goed uitleggen wat ik nu precies ging doen, aangezien ik het zelf ook niet precies wist. Een gekke keuze dat ik 'ja' heb gezegd tegen de job? Misschien... Maar ik was heel erg toe aan iets anders en de dingen die genoemd werden spraken me wel aan.

Nu een aantal weken verder, kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat mijn taken-pakketje niet precies is wat er in de taakomschrijving van de vacature stond. Ha! Er is tegelijk met mij nog een andere meisje (ze is ook 27, dus technisch gezien een vrouw, maar ik zie mezelf nog steeds als meisje?! Vrouw klinkt gek ofzo..) begonnen en zij is ook aangenomen voor hetzelfde vage pakketje als ik. Nu blijkt dat zij meer intern gericht is en zich meer bezig houdt met contracten, administratie en formele emails opstellen. En ik blijk toch aangenomen te zijn op mijn grafische achtergrond. Nu doe ik absoluut niet hetzelfde als bij mijn vorige werk. Hier werk ik immers niet rechtstreeks voor klanten. Maar ik wordt wel veel ingezet om dingen 'even grafisch in kaart te brengen'. En dan moet je meer denken in de richting van: intekenen van interieurs in panden, het maken van organogrammen, flowcharts, dat soort dingen. En straks ga ik me meer bemoeien met uitingen voor kinderdagverblijven, maar dan niet per se als grafisch vormgever, meer als toezichthouder/ondersteuner/goedkeurder van de PR commissie. Geen hoogstaande vormgeving, maar ik vind het leuk.

Daarnaast is het gewoon heel erg afwisselend. Ik werk officieel gezien straks 2 dagen voor dochterbedrijf 1 en 2 dagen voor dochterbedrijf 2, maar tussendoor kan ik voor alle 3 ingezet worden als 'grafische spil van het bedrijf'. Het ene moment loop ik met een architect door een nieuw te realiseren studio, het volgende moment ben ik een mediaplanning aan het maken, vervolgens sjouw ik met een microfoon en beamer om een presentatie op locatie voor te bereiden en nog even later ben ik een demografisch onderzoek aan het doen. Afwisselend dus.



Onder de noemer 'Als het beestje maar een naampje heeft': Aangenaam, ik ben een management assistent ;-) Maar wat ik bovenal erg fijn vind? Ik heb meer rust. Ik werk een dag minder, de werkdruk (lees: stress) is een stuk lager en dat alleen al is onbetaalbaar!

Ciao, Miss_Sjentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten